Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem łączącym felgę z zawieszeniem. Jej konstrukcja przekłada na stabilne zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki zastosowaniu w jej wnętrzu łożyska, pozwala na swobodny obrót koła. To właśnie łożysko jest najczęstszym powodem awarii piasty. Starsze modele samochodów wykorzystują piasty z wymiennymi łożyskami, co może zmniejszać cenę naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Montaż nowego łożyska w piaście wymaga wysokiej precyzji oraz profesjonalnej prasy. Łożysko nieodpowiednio wprasowane w piastę w krótkim czasie ulegnie zniszczeniu. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zespolone z łożyskami. Dzięki temu znacząco skraca się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego montażu łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są wibracje kół oraz elementów układu kierowniczego w trakcie jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas obrotów koła. Uszkodzenie piasty może nastąpić podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół przyspiesza zużycie łożyska.
Piasta koła METALCAUCHO 90038 to artykuł o numerze MCA90038. Miejscem zabudowy piasty jest Oś przednia. Średnica wewnętrzna elementu ma 44 mm. Zewnętrzna średnica produktu to 122 mm. Ciężar elementu wynosi 1.5 kg.