10 produktów
Wybierz auto
FES95GFZ39500808X
Grubość [mm]: 8.5
Ciężar [kg]: 0.012
Rozwiń więcej danych
13,41
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
13,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPM04P440
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
81,74
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
81,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV420514
Średnica zewnętrzna [mm]: 67
Wysokość zabudowy: 109
Rozwiń więcej danych
281,38
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
281,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN10L0333JPN
Strona zabudowy: Oś przednia
Liczba otworów do mocowania: 4
58,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
58,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPKA311P
58,71
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
58,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4410320
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
66,90
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
66,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4410321
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
67,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
67,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426KK10321
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
77,37
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
77,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2282RIOF
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.42
104,60
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
104,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479820938
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
73,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
73,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie KIA RIO I wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu KIA RIO I nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu KIA RIO I przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie KIA RIO I nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.