7 produktów
Wybierz auto
FES1282SBR
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 2.435
Rozwiń więcej danych
290,95
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
290,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501282SBF
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.475
94,63
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
94,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04999425002
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
51,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
51,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY37147520013
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
224,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
224,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN10L0516JPN
Ilość zębów: 25
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
51,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
51,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN10L0323JPN
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
49,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
49,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPHY522P
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze sworzniem mocującym koła
50,57
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
50,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie KIA RIO III wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu KIA RIO III nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu KIA RIO III przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie KIA RIO III nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.