40 produktów
Wybierz auto
GSP9425002K
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
82,90
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
82,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADBP820047
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
82,69
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
82,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY37146500001
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm]: 38
Rozwiń więcej danych
63,19
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
63,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042137146500002
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
63,48
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
63,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA33105285
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
85,46
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
85,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV410512
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
70,57
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
70,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4410512
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
62,59
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
62,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA33105282
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Szerokość [mm]: 48
Rozwiń więcej danych
276,47
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
276,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0412922361
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Szerokość [mm]: 92
Rozwiń więcej danych
293,76
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
293,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
DAYKWD1043
Szerokość [mm]: 38
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
60,53
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
60,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN20L0323JPN
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
163,47
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
163,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510330886
Felga, ilość otworów: 4
Śr. flanszy [mm]: 132.1
Rozwiń więcej danych
129,01
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
129,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAVWBH3044
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
188,40
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
188,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAVWBK3046
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
84,02
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
84,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL198157
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 38
Rozwiń więcej danych
60,24
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
60,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN10L0322JPN
Strona zabudowy: Oś przednia
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
56,30
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
56,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLTKA324
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z piastą, ze sworzniem mocującym koła
151,72
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
151,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510330997
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 38
Rozwiń więcej danych
48,78
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
48,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAPKK10512
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
68,63
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
68,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPHY511
40,61
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
40,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem KIA RIO III. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie KIA RIO III jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta KIA RIO III na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu KIA RIO III do momentu usunięcia awarii.