9 produktów
Wybierz auto
05501782Q5R
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.292
Rozwiń więcej danych
327,84
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
327,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1141402700
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach, oś przednia po obydwu stronach
116,00
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
116,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1006520014
Średnica zewnętrzna [mm]: 93.9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dodatkami
Rozwiń więcej danych
197,60
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
197,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
97,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
97,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP9430013
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M14×1.5
Rozwiń więcej danych
79,77
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
79,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPAU009P
81,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
81,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPAU009K
199,66
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
199,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
333,74
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
333,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
96,35
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
96,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie PORSCHE wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu PORSCHE nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu PORSCHE przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie PORSCHE nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.