4 produkty
Wybierz auto
055095TBS49700917X
Grubość [mm]: 8.6
Ciężar [kg]: 0.052
Rozwiń więcej danych
19,76
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
19,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
055095DDY75640610X
Grubość [mm]: 6.5
Ciężar [kg]: 0.052
Rozwiń więcej danych
23,55
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
23,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
055095FAS54620909X
Grubość [mm]: 9.1
Ciężar [kg]: 0.013
Rozwiń więcej danych
14,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
14,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES95BCY88750407X
Grubość [mm]: 4
Ciężar [kg]: 0.039
Rozwiń więcej danych
17,92
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
17,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie SUZUKI VITARA II wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu SUZUKI VITARA II nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu SUZUKI VITARA II przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie SUZUKI VITARA II nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.