Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do TOYOTA GT 86

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach

Rozstaw otworów 1/2: 56

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

256,51

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

256,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Felga, ilość otworów: 5

Ciężar [kg]: 3.6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

211,81

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

211,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Felga, ilość otworów: 5

Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

268,93

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

268,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach

Rozstaw otworów 1/2: 56

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,14

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

283,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA GT 86

Piasta koła w samochodzie TOYOTA GT 86 – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie TOYOTA GT 86 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie TOYOTA GT 86 – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu TOYOTA GT 86 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu TOYOTA GT 86 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie TOYOTA GT 86

Zły stan piasty koła w samochodzie TOYOTA GT 86 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.