4 produkty
Wybierz auto
ASH4427015
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw otworów 1/2: 56
Rozwiń więcej danych
256,51
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
256,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIPN4717017
Felga, ilość otworów: 5
Ciężar [kg]: 3.6
Rozwiń więcej danych
211,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
211,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY34147520001
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
268,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV427015
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw otworów 1/2: 56
Rozwiń więcej danych
283,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
283,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie TOYOTA GT 86 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu TOYOTA GT 86 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu TOYOTA GT 86 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie TOYOTA GT 86 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.