W najbliższą sobotę 19.04 Biuro Obsługi Klienta będzie czynne od 8 do 14, a w poniedziałek 21.04 będzie nieczynne.
5 produktów
Wybierz auto
MEY1160100044
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Wymiar gwintu: M14x1,5
Rozwiń więcej danych
88,05
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
88,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI8500295080
Wymagana ilość: 2
Wymiar stożka [mm]: 20
Rozwiń więcej danych
82,97
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
82,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Gwint zewn. [mm]: M 14
Rozwiń więcej danych
51,80
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
51,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SID37086
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka: 1/5
Rozwiń więcej danych
94,42
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 25.04
U ciebie: pt. 25.04
94,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2398002PCS10
Ciężar [kg]: 0.091
Ilość: 10
Rozwiń więcej danych
42,52
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
42,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy AUDI Q5 II może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu AUDI Q5 II, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.