7 produktów
Wybierz auto
MET57034508
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Wymagana ilość: 2
Rozwiń więcej danych
58,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
58,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03593638301
Strona zabudowy: Zewnętrzny, z obu stron, z przodu, oś przednia
121,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
121,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA33101417
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.45
Rozwiń więcej danych
52,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
52,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS220564
Wymiar gwintu: M14x1.5 rht
Wymiar stożka [mm]: 16.7
64,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
64,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396TC3650
Szerokość [mm]: 91.5
Wysokość [mm]: 91.5
Rozwiń więcej danych
44,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
44,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041849395935
Strona zabudowy: Oś przednia
56,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
56,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB172554
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.45
Rozwiń więcej danych
50,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy MINI COUNTRYMAN I może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu MINI COUNTRYMAN I, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.