10 produktów
Wybierz auto
Opcja wyposażenia: Activa
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
401,92
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
401,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Activa
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
290,36
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
290,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
04115011921
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
Parzyste numery artykułów: 5011922
208,08
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
208,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04115011922
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
Parzyste numery artykułów: 5011921
208,08
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
208,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS210116
Ciężar [kg]: 4.25
Wymiar stożka [mm]: 15.4
Rozwiń więcej danych
262,06
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
262,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABS210117
Ciężar [kg]: 4.25
Wymiar stożka [mm]: 15.4
Rozwiń więcej danych
262,06
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
262,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
04702005260
Dla numeru oe: 96083570
Strona zabudowy: Z przodu, oś przednia
Rozwiń więcej danych
18,72
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
18,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MONL38511
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z poduszką gumową, bez przegubu nosnego / prowadzącego
208,40
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
208,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04702005258
Dla numeru oe: 352381
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
45,75
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
45,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04702005259
Dla numeru oe: 352382
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
43,07
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
43,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wahacze są elementami, które łączą nadwozie z kołami. Ich funkcją nie jest jedynie podtrzymywanie karoserii – pozwalają także utrzymać koła w odpowiedniej pozycji oraz tłumią nierówności jezdni. Dzięki temu CITROËN XANTIA umożliwia wygodne podróżowanie oraz zachowanie pewności prowadzenia. Zużyte wahacze w samochodzie CITROËN XANTIA nie tylko obniżają komfort jazdy, ale przyczyniają się także do spadku bezpieczeństwa na drodze.
Zakup nowych podzespołów z tej grupy części może być konieczny również wskutek korozji pojawiającej się na powierzchni wahaczy zamontowanych w pojeździe. Szczególnie narażone na zużycie są gumowe elementy wahaczy obecne w tulejach oraz sworzniach – starzenie się gumy prowadzi do utraty właściwości wahaczy i wymaga szybkiej wymiany podzespołów na nowe.
Charakterystycznym objawem zużycia wahaczy w samochodzie CITROËN XANTIA jest stukający bądź skrzypiący hałas, który towarzyszy pracy zawieszenia podczas jazdy na nierównościach oraz w zakrętach. W takiej sytuacji warto możliwie szybko przeprowadzić serwis wahaczy, zanim pojawią się objawy powodujące nieporządane zachowanie samochodu CITROËN XANTIA na drodze.
Gdyby nie wahacz, przód samochodu CITROËN XANTIA byłby pozbawiony możliwości utrzymywania kierunku jazdy. Przednie wahacze łączą się z kołami skrętnymi. Dlatego, gdy zużywają się sworznie tych wahaczy, pogarsza się pewność prowadzenia. CITROËN XANTIA może znosić wówczas na bok i konieczne są nieustanne kontry kierownicą w celu utrzymania obranego kierunku. Ponadto podczas kręcenia kołem kierownicy da się też wyczuć nadmierny luz. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła od wahacza, co kończy się całkowitą utratą kontroli nad kierunkiem jazdy.
Pomimo iż tylne koła nie odpowiadają za skręcanie, niesprawne wahacze tylnego zawieszenia również obniżają pewność prowadzenia samochodu CITROËN XANTIA. Oprócz tego pogorszeniu ulega skuteczność hamowania, a przy ruszaniu da się odczuć szarpanie nadwozia. Wskazane objawy to efekt zniszczenia gumowych silentblocków wahaczy. Gdy tracą one swoje właściwości wskutek zużycia, spada również pewność prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne podczas jazdy z wysoką prędkością. Dodatkowo niesprawne wahacze przyspieszają zużycie innych podzespołów – nie tylko w układzie zawieszenia. Objawem jest m.in. nierównomierne ścieranie bieżnika opon, co znacznie skraca żywotność kompletu ogumienia.