10 produktów
Wybierz auto
DELTC7632
Długość [mm]: 453
Szerokość [mm]: 417
Rozwiń więcej danych
179,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
179,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MOOHYTC14736
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Materiał: Blacha stalowa
Rozwiń więcej danych
84,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
84,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCQ0157R
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z tulejką
Rozwiń więcej danych
290,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
290,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
DELTC7631
Długość [mm]: 453
Szerokość [mm]: 417
Rozwiń więcej danych
276,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1224E6FLH
Strona zabudowy: Z lewej, os przednia, na dole
Ciężar [kg]: 4.07
Rozwiń więcej danych
208,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
208,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI8500435077
Długość [mm]: 314
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
232,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SID87770
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka: /
Rozwiń więcej danych
326,49
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
326,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI8500435078
Długość [mm]: 314
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
232,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2224C1FLH
Strona zabudowy: Z lewej, os przednia, na dole
Ciężar [kg]: 0.414
Rozwiń więcej danych
242,14
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
242,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS212116
Ciężar [kg]: 4.18
Wymiar stożka [mm]: 18
Rozwiń więcej danych
334,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
334,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wahacze są elementami, które łączą nadwozie z kołami. Ich funkcją nie jest jedynie podtrzymywanie karoserii – pozwalają także utrzymać koła w odpowiedniej pozycji oraz tłumią nierówności jezdni. Dzięki temu KIA OPTIMA II umożliwia wygodne podróżowanie oraz zachowanie pewności prowadzenia. Zużyte wahacze w samochodzie KIA OPTIMA II nie tylko obniżają komfort jazdy, ale przyczyniają się także do spadku bezpieczeństwa na drodze.
Zakup nowych podzespołów z tej grupy części może być konieczny również wskutek korozji pojawiającej się na powierzchni wahaczy zamontowanych w pojeździe. Szczególnie narażone na zużycie są gumowe elementy wahaczy obecne w tulejach oraz sworzniach – starzenie się gumy prowadzi do utraty właściwości wahaczy i wymaga szybkiej wymiany podzespołów na nowe.
Charakterystycznym objawem zużycia wahaczy w samochodzie KIA OPTIMA II jest stukający bądź skrzypiący hałas, który towarzyszy pracy zawieszenia podczas jazdy na nierównościach oraz w zakrętach. W takiej sytuacji warto możliwie szybko przeprowadzić serwis wahaczy, zanim pojawią się objawy powodujące nieporządane zachowanie samochodu KIA OPTIMA II na drodze.
Gdyby nie wahacz, przód samochodu KIA OPTIMA II byłby pozbawiony możliwości utrzymywania kierunku jazdy. Przednie wahacze łączą się z kołami skrętnymi. Dlatego, gdy zużywają się sworznie tych wahaczy, pogarsza się pewność prowadzenia. KIA OPTIMA II może znosić wówczas na bok i konieczne są nieustanne kontry kierownicą w celu utrzymania obranego kierunku. Ponadto podczas kręcenia kołem kierownicy da się też wyczuć nadmierny luz. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła od wahacza, co kończy się całkowitą utratą kontroli nad kierunkiem jazdy.
Pomimo iż tylne koła nie odpowiadają za skręcanie, niesprawne wahacze tylnego zawieszenia również obniżają pewność prowadzenia samochodu KIA OPTIMA II. Oprócz tego pogorszeniu ulega skuteczność hamowania, a przy ruszaniu da się odczuć szarpanie nadwozia. Wskazane objawy to efekt zniszczenia gumowych silentblocków wahaczy. Gdy tracą one swoje właściwości wskutek zużycia, spada również pewność prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne podczas jazdy z wysoką prędkością. Dodatkowo niesprawne wahacze przyspieszają zużycie innych podzespołów – nie tylko w układzie zawieszenia. Objawem jest m.in. nierównomierne ścieranie bieżnika opon, co znacznie skraca żywotność kompletu ogumienia.