11 produktów
Wybierz auto
0429JTC1981
Strona zabudowy: Oś tylna, w srodku
Ilość na oś: 1
Rozwiń więcej danych
121,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
121,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPS062997
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
53,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA33103466
Strona zabudowy: Z tyłu, oś tylna
Ciężar [kg]: 0.847
Rozwiń więcej danych
136,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
136,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DELTC3807
Szerokość [mm]: 80
Długość całkowita [mm]: 392
Rozwiń więcej danych
415,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
415,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
DELTC3808
Szerokość [mm]: 80
Długość całkowita [mm]: 392
Rozwiń więcej danych
360,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYZWDPL024
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Na dole, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.402
Rozwiń więcej danych
288,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.402
Rozwiń więcej danych
288,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
LEM3761701
Strona zabudowy: Oś tylna, w srodku
Ilość na oś: 1
Rozwiń więcej danych
170,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
170,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z tyłu, oś tylna
Ciężar [kg]: 0.847
Rozwiń więcej danych
130,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
130,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI850024625
Długość [mm]: 131
Wymagana ilość: 2
Rozwiń więcej danych
107,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
107,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wahacze są elementami, które łączą nadwozie z kołami. Ich funkcją nie jest jedynie podtrzymywanie karoserii – pozwalają także utrzymać koła w odpowiedniej pozycji oraz tłumią nierówności jezdni. Dzięki temu OPEL CASCADA umożliwia wygodne podróżowanie oraz zachowanie pewności prowadzenia. Zużyte wahacze w samochodzie OPEL CASCADA nie tylko obniżają komfort jazdy, ale przyczyniają się także do spadku bezpieczeństwa na drodze.
Zakup nowych podzespołów z tej grupy części może być konieczny również wskutek korozji pojawiającej się na powierzchni wahaczy zamontowanych w pojeździe. Szczególnie narażone na zużycie są gumowe elementy wahaczy obecne w tulejach oraz sworzniach – starzenie się gumy prowadzi do utraty właściwości wahaczy i wymaga szybkiej wymiany podzespołów na nowe.
Charakterystycznym objawem zużycia wahaczy w samochodzie OPEL CASCADA jest stukający bądź skrzypiący hałas, który towarzyszy pracy zawieszenia podczas jazdy na nierównościach oraz w zakrętach. W takiej sytuacji warto możliwie szybko przeprowadzić serwis wahaczy, zanim pojawią się objawy powodujące nieporządane zachowanie samochodu OPEL CASCADA na drodze.
Gdyby nie wahacz, przód samochodu OPEL CASCADA byłby pozbawiony możliwości utrzymywania kierunku jazdy. Przednie wahacze łączą się z kołami skrętnymi. Dlatego, gdy zużywają się sworznie tych wahaczy, pogarsza się pewność prowadzenia. OPEL CASCADA może znosić wówczas na bok i konieczne są nieustanne kontry kierownicą w celu utrzymania obranego kierunku. Ponadto podczas kręcenia kołem kierownicy da się też wyczuć nadmierny luz. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła od wahacza, co kończy się całkowitą utratą kontroli nad kierunkiem jazdy.
Pomimo iż tylne koła nie odpowiadają za skręcanie, niesprawne wahacze tylnego zawieszenia również obniżają pewność prowadzenia samochodu OPEL CASCADA. Oprócz tego pogorszeniu ulega skuteczność hamowania, a przy ruszaniu da się odczuć szarpanie nadwozia. Wskazane objawy to efekt zniszczenia gumowych silentblocków wahaczy. Gdy tracą one swoje właściwości wskutek zużycia, spada również pewność prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne podczas jazdy z wysoką prędkością. Dodatkowo niesprawne wahacze przyspieszają zużycie innych podzespołów – nie tylko w układzie zawieszenia. Objawem jest m.in. nierównomierne ścieranie bieżnika opon, co znacznie skraca żywotność kompletu ogumienia.