7 produktów
Wybierz auto
ABS220611
Wymiar gwintu: M16x2.0 rht
Wymiar stożka [mm]: 17
135,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
135,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET57031308
Strona zabudowy: Góra, oś przednia
Gwarancja: 3 lata gwarancji lub do 75 000km
109,72
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
109,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPMG32044
Strona zabudowy: Z obu stron, góra, oś przednia
Zbieżność stożka: 1/6
Rozwiń więcej danych
65,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
65,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYZSGPL001
Strona zabudowy: Os przednia, na górze
Długość opakowania [cm]: 11.5
Rozwiń więcej danych
56,53
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
56,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1820ASJF
Strona zabudowy: Os przednia, na górze
Ciężar [kg]: 1.115
Rozwiń więcej danych
92,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
92,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
89,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
89,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB174188
Strona zabudowy: Góra, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 1.09
Rozwiń więcej danych
95,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
95,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy OPEL CASCADA może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu OPEL CASCADA, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.