Wybierz auto
Popularne Kategorie
Lada Niva to samochód terenowy, którego historia sięga 1977 r. Jest ceniony wśród kierowców szczególnie za niebywałą trwałość. Ponadto części do Łady Nivy są w dalszym ciągu dostępne. Dzięki temu wciąż można korzystać z możliwości pojazdu i cieszyć się jazdą tym niemal niezniszczalnym i kultowym samochodem.
Pierwszy model Łady Nivy o kodzie fabrycznym 2121 został zaprezentowany w 1977 roku. Auto było produkowane w wielu krajach m.in. Ukrainie, Kazachstanie, Rumunii, Grecji, a nawet Urugwaju i Ekwadorze. Było znane pod różnymi nazwami, takimi jak: Bognor Diva, Lada Taiga czy Lada Hussar.
Pod maską Nivy zamontowano silnik gaźnikowy o pojemności 1600 cm2 i mocy maksymalnej 54 kW (72 KM). Do przeniesienia napędu posłużyła cztero- lub pięciobiegowa skrzynia manualna. Charakterystyczny dla tego modelu był napęd na cztery koła, przenoszony przez centralny dyferencjał z możliwością blokady na przedni i tylny most. Auto mogło rozwinąć prędkość 130 km/h, a także wyróżniało się spalaniem na poziomie około 8 l na 100 KM. Ponadto Niva mogła pociągnąć przyczepę, której masa całkowita to 860 kg.
W 1993 roku samochód doczekał się modernizacji. Części Łady Niva, jakie zostały zmienione to przede wszystkim tylne nadwozie oraz liczne detale pasa przedniego. Dodano również nowe jednostki napędowe, m.in. silnik o pojemności 1700 cm2 z wtryskiem paliwa, który był sterowany przez komputer firmy Bosch, znany z samochodów koncernu GM.
Druga modernizacja pojazdu miała miejsce w 2019 roku. Dodano wówczas topowy wariant 4x4 Urban. Łada Niva 4x4 Urban wyróżniała się charakterystycznym, częściowo lakierowanym wyglądem zderzaków oraz dużo bogatszym i bardziej kompleksowym wyposażeniem w standardowej wersji.
W naszym katalogu części do Łady Niva można znaleźć komponenty, które pozwolą uporać się z najczęstszymi usterkami pojawiającymi się w tym modelu. Mowa o m.in. problemach z łożyskami kół, czy elementami przeniesienia napędu.
Druga generacja Nivy została zaprezentowana w 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Moskwie. Samochód znany również jako Chevrolet Niva, produkowany był równolegle z pierwszą generacją. Niektóre części zastosowane w Ładzie Niva II były znane z jej poprzedniej odsłony. Te elementy to m.in. sprawdzony układ jezdny, skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza i silnik o pojemności 1.7 l z jednopunktowym wtryskiem o mocy 80 KM. Samochód był dostępny jako pięciodrzwiowy SUV z pięciobiegową skrzynią manualną, a także napędem typu AWD i bagażnikiem o pojemności 320 l.
Druga generacja przeszła modernizację w 2009 r. i obejmowała gruntowną zmianę nadwozia. Wprowadzone zostały innowacje w przednim oraz tylnym zderzaku, a także kloszach lamp, listwach bocznych i atrapie chłodnicy, na której znalazło się dużo bardziej widoczne logo. Nowe części, jakie można było znaleźć w kabinie pasażerskiej Łady Niva II, to m.in. drążek zmiany biegów, a także kierownica autorstwa portugalskiego oddziału firmy TRW.