Części zamienne do LADA NIVA

add-car

Wybierz auto

Popularne Kategorie

Podkategorie

Wybierz generację LADA

Baza wiedzy

Lada Niva to samochód terenowy, którego historia sięga 1977 r. Jest ceniony wśród kierowców szczególnie za niebywałą trwałość. Ponadto części do Łady Nivy są w dalszym ciągu dostępne. Dzięki temu wciąż można korzystać z możliwości pojazdu i cieszyć się jazdą tym niemal niezniszczalnym i kultowym samochodem.

Łada Niva – lekka terenówka do zadań specjalnych

Pierwszy model Łady Nivy o kodzie fabrycznym 2121 został zaprezentowany w 1977 roku. Auto było produkowane w wielu krajach m.in. Ukrainie, Kazachstanie, Rumunii, Grecji, a nawet Urugwaju i Ekwadorze. Było znane pod różnymi nazwami, takimi jak: Bognor Diva, Lada Taiga czy Lada Hussar.

Pod maską Nivy zamontowano silnik gaźnikowy o pojemności 1600 cm2 i mocy maksymalnej 54 kW (72 KM). Do przeniesienia napędu posłużyła cztero- lub pięciobiegowa skrzynia manualna. Charakterystyczny dla tego modelu był napęd na cztery koła, przenoszony przez centralny dyferencjał z możliwością blokady na przedni i tylny most. Auto mogło rozwinąć prędkość 130 km/h, a także wyróżniało się spalaniem na poziomie około 8 l na 100 KM. Ponadto Niva mogła pociągnąć przyczepę, której masa całkowita to 860 kg.

Części Łada Niva – najlepsze komponenty do solidnego samochodu

W 1993 roku samochód doczekał się modernizacji. Części Łady Niva, jakie zostały zmienione to przede wszystkim tylne nadwozie oraz liczne detale pasa przedniego. Dodano również nowe jednostki napędowe, m.in. silnik o pojemności 1700 cm2 z wtryskiem paliwa, który był sterowany przez komputer firmy Bosch, znany z samochodów koncernu GM.

Druga modernizacja pojazdu miała miejsce w 2019 roku. Dodano wówczas topowy wariant 4x4 Urban. Łada Niva 4x4 Urban wyróżniała się charakterystycznym, częściowo lakierowanym wyglądem zderzaków oraz dużo bogatszym i bardziej kompleksowym wyposażeniem w standardowej wersji.

W naszym katalogu części do Łady Niva można znaleźć komponenty, które pozwolą uporać się z najczęstszymi usterkami pojawiającymi się w tym modelu. Mowa o m.in. problemach z łożyskami kół, czy elementami przeniesienia napędu.

Łada Niva – części sprawdzające się w terenie

Druga generacja Nivy została zaprezentowana w 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Moskwie. Samochód znany również jako Chevrolet Niva, produkowany był równolegle z pierwszą generacją. Niektóre części zastosowane w Ładzie Niva II były znane z jej poprzedniej odsłony. Te elementy to m.in. sprawdzony układ jezdny, skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza i silnik o pojemności 1.7 l z jednopunktowym wtryskiem o mocy 80 KM. Samochód był dostępny jako pięciodrzwiowy SUV z pięciobiegową skrzynią manualną, a także napędem typu AWD i bagażnikiem o pojemności 320 l.

Druga generacja przeszła modernizację w 2009 r. i obejmowała gruntowną zmianę nadwozia. Wprowadzone zostały innowacje w przednim oraz tylnym zderzaku, a także kloszach lamp, listwach bocznych i atrapie chłodnicy, na której znalazło się dużo bardziej widoczne logo. Nowe części, jakie można było znaleźć w kabinie pasażerskiej Łady Niva II, to m.in. drążek zmiany biegów, a także kierownica autorstwa portugalskiego oddziału firmy TRW.