Samochody francuskie to specyficzny wycinek motoryzacji. Dlaczego? Posiadają wielu zwolenników, jak i przeciwników. Pojazdy są po prostu dobre, ale nie wyróżniają się. Z tego względu nigdy nie zyskały sobie zbytniej sławy. W tym wypadku Peugeot 307 nie jest wyjątkiem. Jest to auto kompaktowe wyprodukowane na bazie solidnych części, zapewniające dostęp do szerokiego spektrum wariantów wyposażenia. Wnętrza są wykonane ponadprzeciętnie, jednak nie jest to standard oferowany przez Kia lub od pewnego czasu Suzuki. W zasadzie 307 to samochód rodzinny, jednak bez przeszkód może korzystać z niego także singiel. Dlaczego?
Auto idealne dla rodzin z dziećmi
Wariant SW to kombi, które zaspokoi potrzeby części kierowców, którzy potrzebują dowozić codziennie dzieci do szkoły, a od czasu do czasu przewieźć nieco więcej pakunków lub zakupów. Dla wielodzietnej rodziny w zasadzie Peugeot 307 jest najlepszą opcją. Szczególnie we wspomnianym wariancie wersji 7-osobowej. Wadą jest jednak to, że po zajęciu wszystkich miejsc nie ma już żadnej wolnej przestrzeni na pomieszczenie bagaży. Czy warto obecnie przemyśleć taką inwestycję?
Samochód dostępny w szerokim spektrum rodzajów nadwozia
Peugot 307 od 2001 roku dostępny jest w wariancie trzy i pięciodrzwiowym. Hatchback do dzisiaj sprawdza się doskonale. Z kolei od 2002 samochód można było nabyć jako pięcio i siedmioosobowe kombi. Na niektórych częściach rynku europejskiego przez pewien czas sprzedawany był także wariant C i sedan.
Jak obecnie wygląda sytuacja na rynku wtórnym?
Najtańsze egzemplarze z pierwszych generacji produkcji warte są minimum 2 tys. zł. Niestety, ale ich stan techniczny jest adekwatny do ceny i po prostu nie zachwyca. Z kolei warianty zaraz po liftingu na nowych częściach wymagają inwestycji rzędu 20 000 zł. Peugeot 307 to bardzo dobre auto, które niestety ale wymaga cierpliwości, jeśli chodzi o zakup używki. Lepiej jest tutaj nieco poczekać i szukać modeli wypuszczonych do sprzedaży od 2005 roku. Wnętrze bowiem zaraz po liftingu prezentuje się doskonale, a warianty silnikowe po prostu zachwycają.
Jaki silnik wybrać w przypadku Peugeota?
Bazowy silnik benzynowy 1.4 l oferuje moc rzędu 75-88 KM. Nie jest to marzenie kierowcy, jednak pozwala zamontować LPG. Części do Peugeota 307 w najtańszej wersji potrzebują 11,6 s., aby rozpędzić się do 100 km/h. Dlatego o wiele lepszym wyborem będzie samochód wyposażony w napęd 1.6 lub 2.0. Najlepszą dynamikę zapewnia ten drugi, gdyż 177 KM w porównaniu do 88 to przepaść. Pięć sekund mniej w dobiciu do stu kilometrów na liczniku robi naprawdę ogromną różnicę.