73 produktów
Wybierz auto
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
280,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
381,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
381,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
284,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
284,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181916
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.819
Rozwiń więcej danych
294,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
294,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245105
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
244,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
244,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
385,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
385,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERADA30518
Typ skrzyni biegów: Ma
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
459,33
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
459,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 127,78 zł
NTYNPWCT053
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
284,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
284,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66039
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
291,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
291,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190088
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
419,98
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
419,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK59007
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
573,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
573,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK59008
Długość [mm]: 646
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
465,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
465,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980042
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 915
Rozwiń więcej danych
339,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
339,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4143100700
Długość [mm]: 940
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
406,67
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
406,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
422,57
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
422,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
HAR461901
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
262,38
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
262,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170732
Długość [mm]: 625
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
449,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
449,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT008
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
272,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
272,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
315,16
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
315,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190087
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
302,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
302,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 307, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 307 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 307 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 307 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 307, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 307 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.