Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Czujnik zużycia klocków TRW GIC126 jest elementem ostrzegającym o nadchodzącym momencie wymiany klocków hamulcowych. Czujnik monitoruje stan warstw ciernych i gdy ich grubość zbliża się do granicznego punktu bezpieczeństwa, nadaje sygnał do jednostki sterującej. Komputer pokładowy wyświetla wówczas na desce rozdzielczej komunikat o konieczności zmiany klocków na nowe. Aby zachować efektywność pracy czujników, należy wymieniać je razem z klockami. Trudne warunki pracy sprawiają jednak, że czujniki mogą ulec uszkodzeniu, zanim klocki hamulcowe ulegną zużyciu. Wówczas na desce rozdzielczej może widnieć informacja o konieczności ich wymiany, pomimo utrzymania bezpiecznej grubości okładziny ciernej. Źródłem awarii może być korozja docierająca się do połączeń elektrycznych, wskutek niedokładnego wpięcia czujników. Zmiany temperatury, wycieki płynów oraz chemia wykorzystywana na drogach zimą, mogą doprowadzić do pęknięcia obudowy czujnika. Naruszone mogą zostać także przewody zasilające, co również uniemożliwi sprawną pracę czujników.
Czujnik zużycia klocków TRW GIC126 to artykuł o numerze 0429GIC126. Do produktu został przypisany kod EAN 3322937139255. Długość złącza ostrzegawczego wynosi 675 mm.
Początki historii TRW sięgają początku XX wieku, kiedy w Cleveland założono firmę Cleveland Cap Screw Company, produkującą początkowo śruby. W 1904 r. z inicjatywy spawacza, Charlesa Thompsona, w zakładzie rozpoczęto produkcję zaworów do silników samochodowych. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, Thompson został później głównym managerem, a zakłady przemianowano w końcu na Thompson Products. W 1958 r. połączyła się ona z Ramo-Wooldridge, tworząc TRW Inc. Obecnie TRW zajmuje się produkcją częściu układu hamulcowego tarczowego, bębnów hamulcowych i układów napędowych, układu kierowniczego i zawieszenia, a wszystkie jej produkty zaliczają się do klasy premium.