Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem łączącym felgę z zawieszeniem. Jej budowa umożliwia właściwe zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki wykorzystaniu w jej wnętrzu łożyska, zapewnia możliwość swobodnego obrotu koła. To właśnie łożysko jest najczęstszym powodem awarii piasty. Starsze modele samochodów wykorzystują piasty z wymiennymi łożyskami, co może obniżyć koszty naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Montaż nowego łożyska w piaście wymaga wysokiej precyzji oraz specjalistycznej prasy. Łożysko nieodpowiednio wprasowane w piastę w krótkim czasie traci swoje właściwości. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zintegrowane z łożyskami. Dzięki temu znacząco przyspiesza się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego osadzenia łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są wibracje kół oraz elementów układu kierowniczego podczas jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas obrotów koła. Uszkodzenie piasty może nastąpić podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół przyspiesza zużycie łożyska.
Piasta koła FAST FT23018 to artykuł o numerze FASFT23018. Miejscem zabudowy piasty jest Oś przednia.