Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana również pompą wody, odpowiada za sprawny obieg płynu chłodniczego w układzie. Pompa wody wykorzystuje napęd przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe i pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy przeprowadzać jej wymianę wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa cieczy chłodzącej występuje jako osobny podzespół, niepołączony z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, dotyczących serwisu i wymiany pompy. Pompa wody ulega zużyciu. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźno lub za ciasno osadzony pasek oraz zużyte wałki napinające zwiększają tempo zużycia pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia skracają okres eksploatacji pompy. Częstą awarią pompy jest jej rozszczelnienie, powodujące wyciek płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na samej pompie, ale również pomiędzy pompą a blokiem silnika. Spadek wydajności pracy pompy objawia się poprzez wahania temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie utrzymuje się na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu informuje o wzrostach, to pompa może nie być już w stanie pracować wystarczająco skutecznie. Awarię pompy może sygnalizować również głośny metaliczny dźwięk słyszalny podczas pracy podzespołu. Użytkowanie samochodu z niesprawną pompą wody grozi przegrzaniem oraz zatarciem silnika.
Pompa wody FEBI BILSTEIN 173147 to artykuł numer FEB173147. Do produktu przypisano kod EAN 4054224731475. Materiał użyty do wytworzenia wirnika pompy to metal.