Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana również pompą wody, pozwala na odpowiedni obieg płynu chłodniczego w układzie. Pompa wody wykorzystuje napęd przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe i pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy dokonywać jej wymiany wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa wody występuje jako osobny podzespół, niezwiązany z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, dotyczących serwisu i wymiany pompy. Pompa wody zużywa się w trakcie pracy. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźny bądź za bardzo naprężony pasek oraz zużyte wałki napinające zwiększają tempo zużycia pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia obniżają żywotność pompy. Typową awarią pompy jest jej rozszczelnienie, powodujące wyciek płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na korpusie pompy, ale również w miejscu połączenia pompy i bloku silnika. Obniżenie wydajności pracy pompy objawia się wahaniami temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie jest zachowana na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu informuje o wzrostach, to pompa może nie być już w stanie pracować odpowiednio skutecznie. O awarii pompy może świadczyć również głośny metaliczny dźwięk wydobywający się z komory silnika. Poruszanie się samochodem z niesprawną pompą wody grozi przegrzaniem oraz zatarciem silnika.
Pompa wody INA 538 0249 10 to artykuł numer 0445538024910. Do produktu przypisano kod EAN 4014870332532.
INA to niemiecki producent, rozpoznawany zwłaszcza dzięki wysokiej jakości łożyskom, stosowanym w motoryzacji. Wchodzi w skład Schaeffler Grupe, właściciela marek FAG oraz LuK. INA jako firma zaistniała na rynku w 1946 r., kiedy to dr. Georg Schaeffler założył w Herzogenaurach mały warsztat wytwarzający części samochodowe. Łożyska INA były stosowane m.in. w rewolucyjnym na swoje czasy Volkswagenie Garbusie. W 1963 r. INA wypuściła na rynek części wyprodukowane w pierwszej fabryce otwartej w USA. Oprócz łożysk, w ofercie INA można znaleźć popychacze zaworów, napinacze paska klinowego oraz rolki napinacza.