Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana także pompą wody, pozwala na sprawny obieg płynu chłodniczego w układzie. Napęd na pompę wody jest przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe i pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy przeprowadzać jej wymianę wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa cieczy chłodzącej występuje jako osobny podzespół, niepołączony z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, dotyczących serwisu i wymiany pompy. Pompa wody ulega zużyciu. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźno lub za ciasno osadzony pasek oraz zużyte wałki napinające przyspieszają zużycie pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia obniżają żywotność pompy. Typową awarią pompy jest jej rozszczelnienie, prowadzące do wycieku płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na samej pompie, ale również w miejscu połączenia pompy i bloku silnika. Obniżenie wydajności pracy pompy objawia się poprzez wahania temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie utrzymuje się na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu sygnalizuje jego wzrosty, to pompa może nie być już w stanie pracować odpowiednio skutecznie. Awarię pompy może sygnalizować również głośny metaliczny hałas słyszalny podczas pracy podzespołu. Użytkowanie samochodu z niesprawną pompą wody grozi przegrzaniem oraz zatarciem silnika.
Pompa wody JPN 10C0504-JPN to artykuł numer JPN10C0504JPN.