Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana również pompą wody, pozwala na sprawny obieg płynu chłodniczego w układzie. Napęd na pompę wody jest przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe oraz pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy dokonywać jej wymiany wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa cieczy chłodzącej występuje jako osobny podzespół, niezwiązany z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, odnośnie serwisu i wymiany pompy. Pompa wody zużywa się w trakcie pracy. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźno lub za ciasno osadzony pasek oraz zużyte wałki napinające zwiększają tempo zużycia pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia skracają okres eksploatacji pompy. Typową awarią pompy jest jej rozszczelnienie, prowadzące do wycieku płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na samej pompie, ale również pomiędzy pompą a blokiem silnika. Spadek wydajności pracy pompy objawia się wahaniami temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie jest zachowana na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu informuje o wzrostach, to pompa może nie być już w stanie pracować wystarczająco skutecznie. O awarii pompy może świadczyć również głośny metaliczny hałas wydobywający się z komory silnika. Poruszanie się samochodem z niesprawną pompą wody prowadzi do przegrzania, bądź nawet zatarcia silnika.
Pompa wody SKF VKPC 88875 to artykuł numer 0369VKPC88875. Do produktu przypisano kod EAN 7316577349675.