Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Resory piórowe zbudowane są z płaskowników, czyli tzw. piór, które są montowane zazwyczaj równolegle do osi wzdłużnej pojazdu. W niektórych modelach resory piórowe są montowane poprzecznie. Płaskowniki nakładają się na siebie, a każdy następny umieszczony niżej jest krótszy od wcześniejszego. Pióra są również odpowiednio wyprofilowane, co nadaje im właściwości amortyzujące. Po przejechaniu przez nierówność pióra ulegają ściśnięciu, które prowadzi do ich prostowania. Resory piórowe absorbują przy tym część energii, nie pozwalając przenieść się jej na nadwozie. Resory piórowe pozwalają skutecznie przewozić duże ciężary, których masa rozkłada się bardziej równomiernie na ich podłużnej powierzchni, a nie jak w przypadku sprężyn, w jednym punkcie. Większa możliwość przyjmowania obciążenia pionowego idzie w parze z przestrzenią ładunkową, która również jest większa niż w pojazdach wyposażonych w sprężyny. Poszczególne części resorów piórowych ulegają zużyciu. Elementy takie jak opaski stalowe, wieszaki, łączniki, a nawet same pióra mogą przestać spełniać swoją funkcję właściwie. Dlatego ważna jest regularna kontrola zawieszenia wyposażonego w resory piórowe oraz szybka wymiana zniszczonych podzespołów, od których w dużej mierze zależy bezpieczeństwo jazdy.
Resor piórowy BLUE PRINT ADC48807 jest artykułem z numerem 0493ADC48807. Kod EAN przypisany do tego produktu to 5050063028102.
BLUE PRINT to marka należąca do grupy BILSTEIN Group, do której wchodzą jeszcze marki FEBI oraz SWAG. Zajmuje się produkowaniem części zamiennych zwłaszcza do samochodów amerykańskich i azjatyckich. BLUE PRINT jest obecna w branży od 1983 r. Pomimo tak krótkiego stażu, firma została już siedmiokrotnie wyróżniona nagrodą Najlepszego Dostawcy Roku w Wielkiej Brytanii. W ofercie firmy znajduje się aż 26 tysięcy części z takich działów jak: filtry, układ hamulcowy, sprzęgła i układ napędowy, układ chłodzenia, sterowanie silnikiem, układ kierowniczy i zawieszenie, układ elektryczny, układ rozrządu oraz narzędzia specjalistyczne.