Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Funkcją świecy zapłonowej jest generowanie iskry, koniecznej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy umieszczone są dwie elektrody, które są źródłem wyładowań elektrycznych, powstających dzięki wysokiemu napięciu z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo trudne. Z czasem świece ulegają zużyciu, dlatego co około 30-60 tys. km konieczna jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w efekcie czego część mieszanki trafia do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – znacznie obniża się wówczas żywotność katalizatora oraz innych podzespołów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz wzrostu spalania. Wywołują również utrudnienia z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie widoczne na wolnych obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, spalanie oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu przeważnie zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa CHAMPION OE130/T10 to artykuł o numerze 0366OE130T10. Do produktu przypisany został kod EAN 5010874519565. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 5 mm. Do montażu świecy wykorzystywany jest gwint o wymiarze M12x1,25. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 14 mm.