Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest generowanie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Wysoka temperatura rzędu 450-850 stopni Celsjusza sprawia, że warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo trudne. Z czasem świece ulegają zużyciu, dlatego co około 30-60 tys. km konieczna jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w efekcie czego część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie ulega zapłonowi. Taka sytuacja jest wyjątkowo niekorzystna – znacznie obniża się wówczas wytrzymałość katalizatora oraz innych elementów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem spadku osiągów silnika oraz wzrostu spalania. Wywołują również problemy z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie widoczne na niskich obrotach silnika. Tankowanie paliwa złej jakości, zużycie dużej ilości oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa NGK 1312 to artykuł o numerze 03451312. Do produktu przypisany został kod EAN 87295113127. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 4 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.