Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest generowanie iskry, koniecznej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy umieszczone są dwie elektrody, które są źródłem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo trudne. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km konieczna jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w rezultacie część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niekorzystna – znacznie obniża się wówczas wytrzymałość katalizatora oraz innych podzespołów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem spadku osiągów silnika oraz podwyższonego spalania. Wywołują również problemy z uruchomieniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie w trakcie jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na niskich obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, spalanie oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa NGK 1748 to artykuł o numerze 03451748. Do produktu przypisany został kod EAN 87295117484. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 5 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.