Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry, koniecznej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo trudne. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km konieczna jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować skutecznie, w efekcie czego część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie ulega zapłonowi. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – znacznie obniża się wówczas żywotność katalizatora oraz innych elementów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem spadku osiągów silnika oraz podwyższonego spalania. Wywołują również utrudnienia z uruchomieniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie w trakcie jazdy – objawy te są szczególnie widoczne na niskich obrotach silnika. Tankowanie paliwa złej jakości, spalanie oleju czy zniszczona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu przeważnie zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa NGK 2078 to artykuł o numerze 03452078. Do produktu przypisany został kod EAN 87295120781. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 5.2 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.