Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest generowanie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających dzięki wysokiemu napięciu z cewki zapłonowej. Wysoka temperatura rzędu 450-850 stopni Celsjusza sprawia, że warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece ulegają zużyciu, dlatego co około 30-60 tys. km wymagana jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować skutecznie, w rezultacie część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niekorzystna – negatywnie wpływa na żywotność katalizatora oraz innych podzespołów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem spadku osiągów silnika oraz podwyższonego spalania. Wywołują również problemy z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie w trakcie jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na wolnych obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, spalanie oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu przeważnie zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa NGK 2316 to artykuł o numerze 03452316. Do produktu przypisany został kod EAN 87295123164. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 3 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.