Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Wysprzęglik centralny to element montowany w hydraulicznych układach sprzęgła. Wykorzystanie wysprzęglika umożliwiło wyeliminowanie z układu linki, co obniżyło jego awaryjność. Po wciśnięciu pedału sprzęgła ciśnienie płynu hydraulicznego wzrasta, dzięki czemu wysprzęglik naciska na sprężynę w docisku sprzęgła. W efekcie tarcza sprzęgła zostaje odłączona, pozwalając na zmianę biegów oraz ruszanie z miejsca. Uszkodzony wysprzęglik centralny może być źródłem wycieku płynu hydraulicznego pracującego w układzie. Da się również słyszeć hałas w trakcie wciskania pedału sprzęgła. Awaria wysprzęglika jest także przyczyną utrudnień przy zmianie biegów. Drugim typem uszkodzenia wysprzęglika centralnego jest zużycie tłoka, który nie jest w stanie wówczas wygenerować odpowiednio mocnego nacisku. Wysprzęglik centralny jest umieszczony przy sprzęgle, przez co jego wymiana wymaga demontażu wielu podzespołów. Dlatego warto wymieniać wysprzęglik centralny profilaktycznie wraz z wymiana sprzęgła.
Wysprzęglik centralny BORG & BECK BCS109 to artykuł z numerem BECBCS109.
BORG&BECK to uznany, globalny dostawca najwyższej jakości części samochodowych na rynek wtórny. Firma ma ponad 100 lat historii i wywodzi się z segmentu części oryginalnych. Została założona w 1903 r. i może pochwalić się opatentowaniem pierwszego sprzęgła poślizgowego. W pewnym momencie historii sprzęgła tego producenta były montowane w praktycznie każdym brytyjskim pojeździe. Obecnie marka BORG&BECK jest własnością First Line Ltd. i oferuje ponad 60 grup produktów, na które składa się ponad 40 tysięcy pozycji.