Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Wysprzęglik centralny to element występujący w hydraulicznych układach sprzęgła. Zastosowanie wysprzęglika umożliwiło wyeliminowanie z układu linki, co obniżyło jego awaryjność. Po naciśnięciu na pedał sprzęgła ciśnienie płynu hydraulicznego wzrasta, dzięki czemu wysprzęglik naciska na sprężynę w docisku sprzęgła. W efekcie tarcza sprzęgła zostaje odłączona, pozwalając na zmianę biegów oraz ruszanie z miejsca. Uszkodzony wysprzęglik centralny może być źródłem wycieku płynu hydraulicznego pracującego w układzie. Da się również słyszeć hałas podczas naciskania na pedał sprzęgła. Awaria wysprzęglika jest także powodem utrudnień przy zmianie biegów. Innym typem uszkodzenia wysprzęglika centralnego jest zużycie tłoka, który nie jest w stanie wówczas wytworzyć odpowiednio mocnego nacisku. Wysprzęglik centralny jest zlokalizowany przy sprzęgle, przez co jego wymiana wymaga demontażu wielu elementów. Dlatego warto wymieniać wysprzęglik centralny profilaktycznie przy okazji wymiany całego sprzęgła.
Wysprzęglik centralny TRW PJQ168 to artykuł z numerem 0429PJQ168. Kod EAN przypisany do produktu to 3322938148553. Do wytworzenia podzespołu wykorzystano tworzywo sztuczne.
Początki historii TRW sięgają początku XX wieku, kiedy w Cleveland założono firmę Cleveland Cap Screw Company, produkującą początkowo śruby. W 1904 r. z inicjatywy spawacza, Charlesa Thompsona, w zakładzie rozpoczęto produkcję zaworów do silników samochodowych. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, Thompson został później głównym managerem, a zakłady przemianowano w końcu na Thompson Products. W 1958 r. połączyła się ona z Ramo-Wooldridge, tworząc TRW Inc. Obecnie TRW zajmuje się produkcją częściu układu hamulcowego tarczowego, bębnów hamulcowych i układów napędowych, układu kierowniczego i zawieszenia, a wszystkie jej produkty zaliczają się do klasy premium.