Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zawór EGR jest jednym z podstawowych elementów układu recyrkulacji spalin. Jego praca kontroluje ilość spalin, które zostają ponownie wprowadzone do układu zasilania silnika. Zawór EGR, umieszczony pomiędzy kolektorem wydechowym i układem dolotowym, dozuje spaliny do komory spalania, dzięki czemu zmniejsza się emisja szkodliwych związków do atmosfery. Wprowadzanie części spalin do komory spalania ogranicza osiągi silnika, dlatego zawór kontroluje ich ilość, w zależności od zapotrzebowania na moc – zawór pozostaje całkowicie zamknięty przy pełnym obciążeniu jednostki, otwierając się odpowiednio przy niskim i średnim obciążeniu. Kontakt ze spalinami sprawia, że zawór EGR jest miejscem osiadania nagaru, który obniża płynność otwierania i zamykania zaworu. Nagar może doprowadzić również do permanentnego zatkania zaworu. Uszkodzony zawór EGR może być powodem nierównej pracy na wolnych obrotach, spadku mocy i wzrostu spalania. W silnikach diesla awaria zaworu EGR może wywoływać również zjawisko spalania stukowego.
Zawór EGR DELPHI EG10449-12B1 jest artykułem z numerem [kod].