3 produkty
Wybierz auto
NIS92332
Czynnik chłodzący: R134a
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
280,76
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
280,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM7770017
Czynnik chłodzący: R134a
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
194,55
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
194,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NRF36173
Długość sieci [mm]: 244
Szerokość sieci [mm]: 243
Rozwiń więcej danych
233,62
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
233,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem parownika jest odprowadzanie ciepła z kabiny samochodu i przekazywanie go czynnikowi chłodniczemu krążącemu w układzie klimatyzacji. Dzięki pochłanianiu ciepła z wnętrza auta FORD S-MAX I parownik klimatyzacji przyczynia się do obniżenia temperatury w gorące dni. Oprócz tego parownik odpowiada za odparowanie czynnika oraz oczyszczanie powietrza.
Powodem awarii parownika klimatyzacji w samochodzie FORD S-MAX I może być nieszczelność tego podzespołu, która prowadzi do ucieczki czynnika chłodzącego z obiegu klimatyzacji. Powietrze otaczające parownik cechuje się wysoką wilgotnością, co sprzyja rozwojowi grzybów i mikroorganizmów. Dlatego przed zgaszeniem silnika samochodu FORD S-MAX I warto wyłączyć klimatyzację chwilę wcześniej – ciepłe powietrze z dmuchawy osuszy nieco parownik i ograniczy odkładanie się zanieczyszczeń. Budowa parownika uniemożliwia dokładne oczyszczenie tego podzespołu. Dlatego brak dbałości o czystość wnętrza, a także obecność intensywnych zapachów w kabinie samochodu prowadzi do zanieczyszczenia podzespołu. Również zanieczyszczenia z zewnątrz przyczyniają się do mocnego zabrudzenia parownika.
Jeżeli dojdzie do rozszczelnienia parownika to klimatyzacja w FORD S-MAX I znacznie obniży skuteczność schładzania wnętrza. Czynnik może wówczas przedostawać się do kabiny, a pasażerowie zostają narażeni na jego wdychanie. Zanieczyszczenie parownika prowadzi natomiast do niemiłego zapachu wydobywającego się z kratek nawiewu.