4 produkty
Wybierz auto
KAM7770036
Czynnik chłodzący: R134a
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
216,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
216,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM7770037
Czynnik chłodzący: R134a
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
216,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
216,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM7770039
Czynnik chłodzący: R134a
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
224,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
224,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044636118
Ograniczenia producenta: Behr
Grubość [mm]: 65
Rozwiń więcej danych
340,11
zł/szt.
Kraków: czw. 03.04
U ciebie: czw. 03.04
340,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zadaniem parownika jest odprowadzanie ciepła z kabiny samochodu i przekazywanie go czynnikowi chłodniczemu krążącemu w układzie klimatyzacji. Dzięki pochłanianiu ciepła z wnętrza auta MERCEDES-BENZ KLASA CLC parownik klimatyzacji przyczynia się do obniżenia temperatury w gorące dni. Oprócz tego parownik odpowiada za odparowanie czynnika oraz oczyszczanie powietrza.
Powodem awarii parownika klimatyzacji w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA CLC może być nieszczelność tego podzespołu, która prowadzi do ucieczki czynnika chłodzącego z obiegu klimatyzacji. Powietrze otaczające parownik cechuje się wysoką wilgotnością, co sprzyja rozwojowi grzybów i mikroorganizmów. Dlatego przed zgaszeniem silnika samochodu MERCEDES-BENZ KLASA CLC warto wyłączyć klimatyzację chwilę wcześniej – ciepłe powietrze z dmuchawy osuszy nieco parownik i ograniczy odkładanie się zanieczyszczeń. Budowa parownika uniemożliwia dokładne oczyszczenie tego podzespołu. Dlatego brak dbałości o czystość wnętrza, a także obecność intensywnych zapachów w kabinie samochodu prowadzi do zanieczyszczenia podzespołu. Również zanieczyszczenia z zewnątrz przyczyniają się do mocnego zabrudzenia parownika.
Jeżeli dojdzie do rozszczelnienia parownika to klimatyzacja w MERCEDES-BENZ KLASA CLC znacznie obniży skuteczność schładzania wnętrza. Czynnik może wówczas przedostawać się do kabiny, a pasażerowie zostają narażeni na jego wdychanie. Zanieczyszczenie parownika prowadzi natomiast do niemiłego zapachu wydobywającego się z kratek nawiewu.