4 produkty
Wybierz auto
KAM7770010
Czynnik chłodzący: R134a
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
151,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
151,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIS92381
Czynnik chłodzący: R134a, r 1234yf
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
652,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
652,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
040992321
Wymiary radiatora: 197 x 226 x 34 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
251,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
251,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MALAE93000P
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z zaworem ekspansywnym
Długość sieci [mm]: 235
Rozwiń więcej danych
457,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
457,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zadaniem parownika jest odprowadzanie ciepła z kabiny samochodu i przekazywanie go czynnikowi chłodniczemu krążącemu w układzie klimatyzacji. Dzięki pochłanianiu ciepła z wnętrza auta VW POLO V parownik klimatyzacji przyczynia się do obniżenia temperatury w gorące dni. Oprócz tego parownik odpowiada za odparowanie czynnika oraz oczyszczanie powietrza.
Powodem awarii parownika klimatyzacji w samochodzie VW POLO V może być nieszczelność tego podzespołu, która prowadzi do ucieczki czynnika chłodzącego z obiegu klimatyzacji. Powietrze otaczające parownik cechuje się wysoką wilgotnością, co sprzyja rozwojowi grzybów i mikroorganizmów. Dlatego przed zgaszeniem silnika samochodu VW POLO V warto wyłączyć klimatyzację chwilę wcześniej – ciepłe powietrze z dmuchawy osuszy nieco parownik i ograniczy odkładanie się zanieczyszczeń. Budowa parownika uniemożliwia dokładne oczyszczenie tego podzespołu. Dlatego brak dbałości o czystość wnętrza, a także obecność intensywnych zapachów w kabinie samochodu prowadzi do zanieczyszczenia podzespołu. Również zanieczyszczenia z zewnątrz przyczyniają się do mocnego zabrudzenia parownika.
Jeżeli dojdzie do rozszczelnienia parownika to klimatyzacja w VW POLO V znacznie obniży skuteczność schładzania wnętrza. Czynnik może wówczas przedostawać się do kabiny, a pasażerowie zostają narażeni na jego wdychanie. Zanieczyszczenie parownika prowadzi natomiast do niemiłego zapachu wydobywającego się z kratek nawiewu.