3 produkty
Wybierz auto
HAR646728
Długość sieci [mm]: 652
Szerokość sieci [mm]: 304
Rozwiń więcej danych
255,15
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
255,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NRF350596
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osuszaczem, z pierścieniem uszczelniającym
Dolot - sr. [mm]: 11.8
Rozwiń więcej danych
467,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
467,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIS941242
Materiał: Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osuszaczem
Rozwiń więcej danych
482,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
482,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach BMW 3 G20 zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie BMW 3 G20 została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie BMW 3 G20 jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie BMW 3 G20 może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.