Powiadom mnie o dostępności

Chłodnice klimatyzacji (skraplacze) do FORD PUMA

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Grubość [mm]: 22, Szerokość [mm]: 370, Wysokość [mm]: 505, Materiał: Aluminium, Jakość/Klas...
202,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 505, Szerokość [mm]: 360, Wysokość [mm]: 22, Artykuł uzupełniający / informa...
230,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj paliwa: benzyna, Wymiary radiatora: 540x356x16, Materiał: Aluminium
226,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez osuszacza, Długość sieci [mm]: 512, ...
241,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiary radiatora: 505 x 344 x 20 mm, Materiał: Aluminium
259,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 3.5, Wymiary radiatora: 505 x 360 x 22 mm
156,28 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Chłodnica klimatyzacji w samochodzie FORD PUMA

W pojazdach FORD PUMA zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.

FORD PUMA – awarie chłodnicy klimatyzacji

Chłodnica klimatyzacji w samochodzie FORD PUMA została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie FORD PUMA jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.

Objawy awarii chłodnicy klimatyzacji w samochodzie FORD PUMA

Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie FORD PUMA może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.