4 produkty
Wybierz auto
HCC260724
Długość [mm]: 370
Szerokość [mm]: 710
Rozwiń więcej danych
292,66
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
292,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAXAC830176
Wymiary radiatora: 595 x 320 x 20 mm
Czynnik chłodzący: R134a
167,43
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
167,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040994458
Wymiary radiatora: 605 x 305 x 20 mm
Materiał: Aluminium
265,90
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
265,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
044635627
Grubość [mm]: 16
Szerokość [mm]: 298
Rozwiń więcej danych
233,24
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
233,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W pojazdach HONDA CR-V I zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie HONDA CR-V I została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie HONDA CR-V I jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie HONDA CR-V I może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.