4 produkty
Wybierz auto
040994399
Wymiary radiatora: 648 x 418 x 26 mm
Materiał: Aluminium
510,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
510,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR611245
Wymiary radiatora: 550 x 391 x 16 mm
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
214,79
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
214,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040994835
Wymiary radiatora: 550 x 391 x 16 mm
504,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
504,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NRF350430
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez osuszacza
462,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
462,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach JAGUAR XJ VI zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie JAGUAR XJ VI została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie JAGUAR XJ VI jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie JAGUAR XJ VI może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.