Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
3 produkty
Wybierz auto
0409940104
Wymiary radiatora: 695 x 360 x 16 mm
383,94
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
383,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
040994798
Wymiary radiatora: 694 x 362 x 16 mm
375,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
375,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
044635640
Grubość [mm]: 17
Szerokość [mm]: 365
Rozwiń więcej danych
349,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
349,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach JAGUAR XK I zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie JAGUAR XK I została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie JAGUAR XK I jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie JAGUAR XK I może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.