9 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYCCSMZ013
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 044635341
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA0300160011
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA0300160018
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040994720
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAXAC830060
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 044635388
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0396TSP0225427
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 044635386
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
W pojazdach MAZDA 323 S VI zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie MAZDA 323 S VI została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie MAZDA 323 S VI jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie MAZDA 323 S VI może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.