3 produkty
Wybierz auto
HCC260423
Długość [mm]: 436
Szerokość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
395,23
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
395,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MALAC786000S
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osuszaczem
Długość sieci [mm]: 644
Rozwiń więcej danych
508,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
508,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS1986AD2017
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osuszaczem, z instrukcją montażu, bez pierścienia uszczelniającego
Dolot - sr. [mm]: 13.8
Rozwiń więcej danych
367,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
367,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach MERCEDES-BENZ SLC zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie MERCEDES-BENZ SLC została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie MERCEDES-BENZ SLC jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie MERCEDES-BENZ SLC może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.