8 produktów
Wybierz auto
Opcja wyposażenia: First fit
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
105,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
105,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAXAC157278
Rozmiar gwintu 1: 18
Rozmiar gwintu 2: 13.75
Rozwiń więcej danych
66,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
66,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0382DVE05020
Masa [g]: 134
158,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
158,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Czynnik chłodzący: R134a
53,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
53,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV20770015
Długość [mm]: 35
Szerokość [mm]: 60
Rozwiń więcej danych
118,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
118,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pierścieniem uszczelniającym
94,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
94,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAVE60000P
Czynnik chłodzący: R134a
121,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
121,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396TSP0585072
Rozmiar gwintu 1: 18
Rozmiar gwintu 2: 13.75
Rozwiń więcej danych
174,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
174,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie BMW 6 E63 zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie BMW 6 E63 reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.
Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie BMW 6 E63, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.
Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie BMW 6 E63 są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.