7 produktów
Wybierz auto
DESDVE23014
305,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
305,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Śr. dolotu 1 [mm]: 11
Śr. dolotu 2 [mm]: 20
Rozwiń więcej danych
106,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
106,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DESDVE23018
365,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
365,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pierścieniem uszczelniającym
96,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
96,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396TSP0585069
Rozmiar gwintu 1: 17.8
Rozmiar gwintu 2: 8.6
135,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
135,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT83013
Masa [g]: 250
87,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
87,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT83012
Rozmiar gwintu 1: 17,8
Rozmiar gwintu 2: 8,6
60,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
60,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie RENAULT MASTER zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie RENAULT MASTER reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.
Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie RENAULT MASTER, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.
Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie RENAULT MASTER są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.