Powiadom mnie o dostępności

Oleje silnikowe do MERCEDES-BENZ SLS

5 produktów

Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
Ciężar [kg]: 0.979, Pojemność [litr]: 1, Klasa lepkości SAE: 0W-40, Specyfikacja: ACEA A3/B3, u...
44,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 4.265, Pojemność [litr]: 5, Klasa lepkości SAE: 5W-30, Specyfikacja: ACEA A3/B4-04...
151,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 5.25, Pojemność [litr]: 5, Klasa lepkości SAE: 0W-40, Specyfikacja: ACEA A3/B3, uw...
157,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 3.59, Pojemność [litr]: 4, Klasa lepkości SAE: 0W-40, Specyfikacja: ACEA A3/B3, uw...
139,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.961, Pojemność [litr]: 1, Klasa lepkości SAE: 5W-30, Specyfikacja: ACEA A3/B4-04...
42,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wybierz generację MERCEDES-BENZ

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Olej silnikowy do samochodu MERCEDES-BENZ SLS – dla sprawnej pracy jednostki napędowej

Olej silnikowy jest niezbędny do zachowania sprawności pojazdu. Dzięki obecności oleju silnik samochodu MERCEDES-BENZ SLS może być odpowiednio smarowany, ale również oczyszczany i chłodzony. Praca silnika pozbawionego oleju prowadzi do przegrzewania i zacierania się jednostki. Dla zachowania sprawności silnika konieczna jest regularna wymiana oleju – zużyty i przepracowany olej nie jest w stanie zapewnić parametrów spełniających wymagania jednostki w zakresie smarowania.

Jak wybrać olej do silnika samochodu MERCEDES-BENZ SLS?

Dobór oleju silnikowego do samochodu MERCEDES-BENZ SLS należy oprzeć na rodzaju silnika zamontowanego w posiadanym egzemplarzu. W zależności od rodzaju paliwa, a także od generacji samochodu, należy wybrać olej spełniający specyfikację zalecaną przez producenta. Właściwe parametry oleju można odczytać w instrukcji pojazdu.

MERCEDES-BENZ SLS – czym grozi zaniedbanie wymiany oleju?

Przepracowany olej prowadzi do zniszczenia jednostki, a także skrócenia żywotności elementów silnika. Zbyt rzadka zmiana oleju nadwyręża m.in. układ rozrządu, przez co może dojść do zerwania napędu rozrządu. Zużyty olej nie chroni podzespołów jednostki – pracujące elementy silnika ocierają się o siebie, powodując znaczny wzrost temperatury. Rosnąca temperatura prowadzi do zwiększenia objętości elementów metalowych. W rezultacie wypełniają one wolną przestrzeń, co kończy się zablokowaniem silnika.