Powiadom mnie o dostępności

Przetwornice xenon do SAAB 9-3

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Z obu stron

Wyposażenie pojazdu: Do pojazdów z oświetelniem xenon

568,54

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

568,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Projekt lampy: Ksenon

Napięcie znamionowe: 12

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

861,33

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

861,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację SAAB

Części zamienne do SAAB 9-3

Przetwornica xenon w samochodzie SAAB 9-3

W samochodach, które mogą być wyposażone w światła ksenonowe, takich jak SAAB 9-3, niezbędnym elementem instalacji elektrycznej jest przetwornica xenon. Przyczynia się ona bezpośrednio do uruchamiania świateł ksenonowych. Posiada wbudowany zapłonnik, wytwarzający napięcie niezbędne do wytworzenia wyładowania gazu pomiędzy dwoma elektrodami w żarniku, nazywanego łukiem świetlnym.

Zasada działania przetwornicy do ksenonów w samochodzie SAAB 9-3

Przetwornica xenon w pojazdach SAAB 9-3 umożliwia zmianę parametrów prądu napięcia instalacji elektrycznej pojazdu. Konwersja jest niezbędna, aby można było zasilić lampy ksenonowe. Przetwornica xenon posiada tranzystorowe układy kluczujące z cewkami i kondensatorami, pracującymi z dużą częstotliwością. Dzięki temu służy jako zasilacz impulsowy o wysokiej sprawności.

Awarie przetwornicy xenon w samochodzie SAAB 9-3

Zaśniedziałe styki i przepalenie tranzystorów to najczęstsze przyczyny awarii przetwornicy do ksenonów, stosowanej w samochodzie SAAB 9-3. W momencie ich wystąpienia przetwornica nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego napięcia do lamp, co skutkuje brakiem ich świecenia lub obniżoną sprawnością (także mruganiem). W przypadku stwierdzenia awarii przetwornicy xenon zaleca się jej wymianę na nowy element. Warto jednak poprzedzić tę czynność dokładną diagnostyką, by wykluczyć uprzednio awarię żarnika ksenonowego, która może generować podobne objawy.