Powiadom mnie o dostępności

Uszczelniacze wału korbowego do RENAULT MASCOTT

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

107,42 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
26,49 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
134,13 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Uszczelniacz wału korbowego w samochodzie RENAULT MASCOTT – funkcja

Uszczelniacz wału korbowego, zwany także simeringiem to wykonany z tworzywa sztucznego pierścień, służący do zapobiegania wyciekom oleju w miejscu styku ruchomych elementów. Zapobiega także przedostawaniu się zanieczyszczeń do silnika. Jak sama nazwa wskazuje, uszczelniacz wału znajduje się przy wale korbowym, w miejscu połączenia z kołem zamachowym lub dwumasowym. W przypadku samochodu RENAULT MASCOTT uszczelniacz wału korbowego może ulegać eksploatacyjnemu zużyciu.

Konsekwencje zużycia uszczelniacza wału korbowego w samochodzie RENAULT MASCOTT

Uszczelniacz wału korbowego znajduje się na styku ruchomych elementów. Chroni przed wyciekami oleju, jednak za sprawą obrotów wału dochodzi do tarcia, które stopniowo powoduje degradację uszczelniacza. Nie bez znaczenia jest także jego praca w trudnych warunkach temperaturowych. Nawet mała nieszczelność wału korbowego może prowadzić do poważnych konsekwencji – olej może dostać się do koła zamachowego, a nawet na okładziny tarczy sprzęgła, przyspieszając zużycie tych elementów.

 

RENAULT MASCOTT – kiedy wymienić uszczelniacz wału korbowego?

Eksperci motoryzacyjni zalecają, by w pojazdach RENAULT MASCOTT wymiany uszczelniacza wału korbowego dokonać nie tylko w momencie, gdy ulegnie on zużyciu i uszkodzeniu, ale także profilaktycznie, przy każdej naprawie, umożliwiającej dostęp do niego – np. wymianie sprzęgła czy koła zamachowego. Nowy uszczelniacz wału korbowego zapewni dłuższą pracę bez wycieków i tym samym pozwoli uniknąć kosztownych napraw silnika. Cena samego uszczelniacza wału korbowego jest niewysoka, jednak aby go wymienić, należy zdemontować wiele elementów, co ma wpływ na wysoki koszt naprawy.