5 produktów
Wybierz auto
042893234
77,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
77,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261957234
81,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
81,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYESSNS002
33,48
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
33,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396AS10189
64,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
64,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAE60248
Długość przewodu [mm]: 1420
Ilość biegunów: 2
71,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
71,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie NISSAN MURANO II powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie NISSAN MURANO II, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów NISSAN MURANO II. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach NISSAN MURANO II jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.