39 produktów
Wybierz auto
Nr art: 03540261231038
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550207A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY1148110000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA12009014
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550106A
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 046360108
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046360129
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAE60133
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046360190
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAE60192
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042893048
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042893060
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VEMV10720901
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VEMV10721161
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA87351
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP111434
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: NTYESSAU000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VEMV10721047
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510210014
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: EPS1957046
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie VW PASSAT V (B5) powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie VW PASSAT V (B5), skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów VW PASSAT V (B5). Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach VW PASSAT V (B5) jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.