Powiadom mnie o dostępności

Uszczelki głowicy do HONDA HR-V II

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj uszczelnienia: uszczelka z warstwą metalową
137,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HONDA

Uszczelka głowicy do samochodu HONDA HR-V II

Uszczelka głowicy do samochodu HONDA HR-V II to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.

Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą w samochodzie HONDA HR-V II

Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu HONDA HR-V II wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu HONDA HR-V II są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.

Jakie są powody uszkodzenia uszczelki głowicy samochodu HONDA HR-V II

Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem HONDA HR-V II na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.