85 produktów
Wybierz auto
Nr art: AJU75000200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU75000100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341729050
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341138121
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341569842
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0418415368P
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340613626530
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340613800510
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0340613800500
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGACH1524D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGACH8545A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ELR796280
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341569802
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341569812
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ELR172891
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ELR173021
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ELR138111
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341019321
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ELR173011
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ELR138131
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Uszczelka głowicy do samochodu MINI CLUBMAN to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu MINI CLUBMAN wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu MINI CLUBMAN są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem MINI CLUBMAN na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.